lørdag den 1. december 2012

Playmais - ungernes nye hobby

Glædelig 1. December. Er dagen stået på julehygge, eller er i ikke gået igang endnu? Jeg har opdaget noget nyt idag. Eller så nyt er det vist ikke, men for os er det nyt. Det hedder playmais og er en anderledes form for kreativitet for ungerne. Glem alt om perler, modellervoks eller andet i den stil. Her er noget hvor alle kan være med. Selv min yngste på 2 år og min kæreste der ellers altid tager afstand for alt hvad der minder om pædagogisk kreativitet var helt opslugt af det.

Det er nogle meget simple trin, form, beskær m.m. En playmais, gør den fugtig med en klud, og sæt den sammen med en anden. Mere skal der ikke til. Og man kan lave hvad som helst ud af det. Har endda fundet billeder på Google hvor folk har lavet tasker ud af det.





Vi valgte at købe denne basic Large pakke i Pandoru Hobby for 129 kr. Det synes bedst kan betale sig. Og der er over 7000 stk i.



Det ligner næsten slik, og dufter af popcorn, hvilke børn vil ikke elske at arbejde med det.

Oliver på 5 år, i hans første møde med playmaise




Også olivers.. lidt med mors hjælp.
 








Olivers blomst


Mit forsøg :)
 
Til sidst lidt inspiration fra google.. er det ikke vildt hvad man kan lave?
Man kunne jo nærmest skifte hele værelset ud med playmais
 
Legetøjet er lavet af majsstivelse, vand og levnedsmiddelfarver.. Det er derfor 100% nedbrydeligt. Det er jo noget vi kan lide :)
 
Har du og dit barn prøvet playmais? Jeg vil meget gerne hører dine erfaringer med det :) Tryk på kommentar/ingen nye kommentare herunder..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar