søndag den 25. november 2012

Guide - Har du tjek på julekalenderen?

Nu er der ikke længe til 1. december. Og det er snart ved at være et godt tidspunkt at få købt nogle af de lidt dyrere julekalendre på, da butikkerne ofte begynder at sætte prisen markant ned nu.. Jeg har fundet nogle rigtig drengeversioner frem til jer. Jeg har udeladt chokoladekalenderen fordi jeg tænker det er bare et smut i Netto og så har du dem i alle prisklasser :)



Red barnet og Shane fra Shanes  verden er gået sammen om denne gør det selv julekalender i ægte shanes verden stil. Og så støtter du samtidig red barnet.. find den bla. i kvickly

Personligt, ville jeg ønske at Lego og playmobil var lidt mere julede i deres temaer. Men en ting er sikkert, ungerne elsker dem, og jeg synes også de er pengene værd.



Min ældste søn har valgt denne politikalender i år.



TV2s julekalender, jul i valhal.. Jeg har ikke set den før, ej heller mine børn, så glæder mig til at se om den er god.


En fodbold julekalender burde jo sælge sig selv, mener jeg. Og det mener producenten åbenbart også, for denne julekalender ligger altså ikke lige op til et køb mig her og nu. Står du og kigger på den, i butikken, ser den præcis ud som her. Stor, blå firkant. thats it. Jeg har måtte læse mig frem til at det er fodbold kort der er inde i. For oplysningerne er meget få når du står og kigger på den.


endnu en lego, denne gang med start wars tema.




Dr´s julekalender. Min dreng glæder sig meget til denne. Selvom moderen her nu synes den ser lidt voldsom ud.

Ramasjang kalenderen er til min yngste dreng og et musthave herhjemme. Vi havde den også sidste år, og selvom der var meget skrammel imellem, var der også mange fine ting til en kæmpe ramasjang familiefan som vi alle er herhjemme. Vi er kommet til at smugmærke lidt på nogle af pakkerne :)

Denne har ikke meget med kønsopdelte julekalendre. Men jeg synes alligevel den skal med. det er julesprællamanden til venstre jeg snakker om. Den er for mig fyldt med nostalgi fra min egen barndom, hvor julekalendre var nogle flade papting, hvor man var spændt på at se hvilket billede der gemte sig bag lågen. Billedet er fra Kvicklys tilbudsavis i denne uge.
 
Den sidste er heller ikke kun henvendt til drenge. Men den er også et musthave og starten på en ny juletradition herhjemme. Jeg har ikke købt den endnu, men jeg skal nok få fingrene i den, det er helt sikkert. For 200 kr. for man 24 små historier op til jul. Og så gemmes den jo selvfølgelig til de mange år efter. Er den ikke fin? Jeg lover jeg laver et indlæg om den, når den er taget i brug herhjemme.
 
Hvilken Julekalender skal din dreng have i år?
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar