fredag den 16. november 2012

Til Fitting hos MOLO

                  Min ældste dreng har været fittingmodel hos molo igår. Super hyggelig dag..



En fittingmodel er ikke en der får taget billeder, bare lige så det er på plads. Den misforståelse jeg har nemlig oplevet før. ;)

Som fittingmodel, prøver man tøj inden det kommer rigtigt i produktion. Imens man har det på, vurdere designerne hvordan pasformen osv sidder, laver rettelser og tilføjelser til tøjet. Han har tidligere været fittingmodel for Katvig da han var 2 år.

Det er sjovt at se hvor stor forskel Molo og Katvig gør under fitting. Da vi var til fitting hos katvig skulle de have mange forskellige kropsmål. Der var en del børn under fitting, så der var også en del ventetid pr barn indtil designerne havde tid til det enkelte barn. Hos Molo skulle de blot have hans højde og være sikker på at han kunne stå stille i lang tid. Her var han det eneste barn, og designerne havde 100% deres opmærksomhed.. Begge steder var der sørget for lidt mundgodt og lidt at drikke til børnene. Jeg siger ikke at Katvig var en dårlig oplevelse, sådan var det slet ikke. Tværtimod. Så misforstå endelig ikke mine "kragetær". Det var også en super oplevelse hos katvig. Men der var meget forskel på de to steder.

Selvom han var meget genert gik det super godt.. Designerne var rigtig søde, og roste ham meget for at han stod så stille.

Jeg selv stod i baggrunden og prøvede diskret at kigge rundt på de kommende kollektioner i smug. Jeg kunne dog fornemme på personalet at jeg nok ikke var så diskret som jeg selv synes :)

Men af det jeg fik luret kan jeg godt fortælle jer molofans, at der er rigtig meget lækkert at se frem til. Det var de flotteste print der var rundt omkring, uanset om det var færdige vare, eller noget der stadig kun var i stofstadiet. Det var fantastisk. Har du en dreng der er vild med biler, burde du især glæde dig.

Molo har for noget tid siden offentlig gjordt på deres facebookside at de i anledning af deres 10 års jubilæum vil lave et reprint af et af deres gamle populære prints. I den sammenhæng skulle man skrive som kommentar eller ved at vedhæfte billede fortælle hvilke prints man savner.. Der var mange gode bud. Af drengetøjet kom bl.a. popcorn, dalmatiner, værktøj,bordfodbold, vm fodboldene, hajerne, køer og meget mere.. Nu fik jeg jo smugkigget lidt igår som sagt. Jeg fik derfor også set hvad det er der kommer igen. Jeg vil ikke røbe det, før molo selv har afsløret det.. MEN jeg kan sige så meget at det er et fantastisk print som klart har været farvorit herhjemme.. Det er super flot og har mange fans, så tvivler på at du bliver helt skuffet. Uden at være helt sikker tror jeg nok det kommer til foråret.

Tilbage til fittingdagen - Min guldklump gjorde det super, og de spurgte om han måske ville komme igen i næste uge.. Så måske de får brug for ham igen. Jeg spurgte ham på vej hjem, hvad der havde været det bedste.. Og selvom han har fået lov til at vælge tøj for over 600 kr, svarede han de chokoladekiks designeren havde givet ham. Det er så her mor og søn er forskellige ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar